Pieces for Bandoneon

by Beat Muggli
link-button Klavierbüchlein für Anna Magdalena Bach
logofor bandoneon by Beat Muggli

These arrangement from the Klavierbüchlein für Anna Magdalena Bach, 1725, were transscribed and fingered for a 142 voice bandoneon by Beat Muggli. The carefuil selection of 2-voice pieces enable also less skilled bandoneonistso realize a pleasent performance of this wonderful music.

The scores are hand written and the corresponding picture files are larger than usual. For slow connections you may pic only the piece you need (approx. 150kb), The complete book is a 4MB pdf file.

The individual pages:

link-button 10 Grands Maîtres au Bandonéon
logolevel II,
by Beat Muggli

These pieces for bandoneon level II were selected and mostly arranged and fingered by Beat Muggli for a 142 voice bisonoric instrument. The first piece Gagliarda was arranged by René Marino Rivero, the second was extracted from a harmonium tutor, and the third Sarabande by Alejandro Barletta. Six pieces were taken from Charly Martins' three volume collection Les grands maîtres pour orgue sans pédale obligée ou harmonium.


This collection was first published on the web on May 22, 2004

  • Gagliarda Seconda
  • Fugue
  • Sarabande
  • Choral
  • Grave
  • Pastorale de Noël
  • Noël Suisse
  • Marche Religieuse
  • Ricercare

link-button Weihnachtslieder für Bandoneon
logoInternational Carols for Bandoneon by Beat Muggli
  • O Heiland, reiss die Himmel auf
  • Maria durch ein’ Dornald ging
  • Vom Himmel hoch, da komm ich her
  • Kommet ihr Hirten
  • Hört, der Engel helle Lieder
  • O Tannenbaum
  • Stille Nacht
  • O du Fröhliche (O sanctissima)
  • Jingle Bells
  • Ihr Kinderlein kommet
  • Leise rieselt der Schnee
  • Es ist ein Ros entsprungen

link-button Schweizer Volkslieder I
logo for bandoneon by Beat Muggli

Die vorliegende Sammlung von Volksliedern aus der Deutschschweiz ist zum Mitsingen zu vorgerückter Stunde gedacht, deshalb habe ich weitgehend auf integrierte technische Übungen verzichtet. Auf diese Weise sind die Lieder vor allem auch für Anfänger sehr geeignet. Die Sammlung beginnt mit 2 Walzern: Nach meiner Erfahrung geht dem Anfänger alles im 3/4 Takt ein wenig einfacher. Auch mein hochverehrter Lehrer René Marino Rivero (1936 - 2010) begann als Junge sein Bandoneonspiel mit einigen Walzern von Emile Waldteufel Schlittschuhläufer.



The following collection of folk songs from the German-speaking Switzerland is thought to be sung at a late hour, so I've largely dispensed on integrated technical exercises. In this way the songs are especially suitable for beginners. The collection begins with two waltzes: In my experience all goes a bit easier for beginners in the $\frac{3}{4}$ measure. Even my esteemed teacher René Marino Rivero (1936 - 2010) started playing bandoneon as a boy with waltzes by Emile Waldteufel: Schlittschuhläufer (skaters).



  • Det äne am Bergli
  • Gang ruef de Bru-une
  • Es wott es Fraueli z’Märit gah
  • ’s Vogellisi
  • Niene geits so schön
  • Vo Luzern uf Weggis zue
  • Freut euch des Lebens
  • Zoogän am Boogä
  • Mir senne hei’s lustig
  • Mues emmer de plogeti Hansli sy

link-button Schweizer Volkslieder II
logoNine Swiss Folksongs by Beat Muggli

Diese traditionellen Volksstücke wurden von Beat Muggli für ein 142-stimmiges Bandoneon ausgewählt, arrangiert und mit Fingersatz versehen.

logoDieser Sammlung sind auch Tonaufnahmen beigefügt (rechts oben im pdf).

Dieser Sammlung sind jeweils zwei 128-kbit/s logo-Tonaufnahmen beigefügt, die von Beat Muggli mit einem frühen Klaus Gutjahr Bandoneon (1990), bei dem 2004 die Tonplatten ausgetauscht wurden, aufgenommen. Die erste Frontalaufnahme in SM-Technik, ist für die Wiedergabe über Lautsprecher vorgesehen. Bei der zweiten handelt es sich um eine Kunstkopfaufnahme von der Stelle des Interpreten, um den akustischen Eindruck des Spielers festzuhalten. Die Wiedergabe muss dazu über Kopfhörer erfolgen.

Beachten Sie in diesem Fall die invertierte Instrumentenposition. Beide Versionen wurden nacheinander aufgenommen. Ein leichter Verlust der Tonqualität ist auf das komprimierte Audioformat zurückzuführen.

Die erste Ausgabe dieser Sammlung wurde am 22. März 2005 im Internet veröffentlicht, der Sound wurde am 18. Oktober 2005 hinzugefügt. Diese zweite Ausgabe im Dezember 2010 enthält nun Ramsayers Wei und zusätzlich die logoTexte aller Stücke. Auch die linke Hand für A Bionda, Bella Bionda wurde modifiziert.

Estas piezas folclóricas tradicionales fueron seleccionadas, transcriptas y digitadas para bandoneón de 142 voces por Beat Muggli.

Las grabaciones en logoa 128 kbit/s que acompañan esta colección fueron interpretadas por Beat Muggli utilizando un bandoneón Klaus Gutjahr de una serie temprana (1990), al cual se le han actualizado las voces originales y repuestas voces de (2004). Hay dos versiones de grabaciones:

La primera toma de frente en tecnica SM es para ser escuchada a traves de altoparlantes, mientras que la indicada para audífonos fué realizada con una cabeza artificial, que permite la captura de la impresión acústia del ejecutante.

Al escuchar las grabaciones por audífonos, tenga en cuenta la posición invertida del instrumento. Ambas versiones fueron grabadas secuencialmente. Una leve pérdida de fidelidad del sonido se debe al formato de audio comprimido.

La primera edición de esta colección se publicó en la web el 22 de marzo de 2005, el sonido se agregó el 18 de octubre de 2005.

Esta segunda edición de diciembre de 2010 incluye ahora ’S Ramseyers wei go grase y, además, las logoletras de todas las piezas. Además ha sufrido una modificación la mano izquierda de A Bionda, Bella Bionda.

These traditional folk pieces were selected, arranged and fingered for a 142 voice bandoneon by Beat Muggli.

logoAudio is included (right upper corner of the pdf) as an aid to work with this material. The lyrics inS swiss idiom is also included.

The 128 kbit/s logorecordings coming with this booklet were performed by Beat Muggli using an early Klaus Gutjahr Bandoneon (1990) but with new reed boards (2004). There are two types of recordings:

  1. Type loudspeaker was recorded in front of the performer using SM-technique and is best heared using speakers.
  2. Type headphones was recorded using a dummy head which simulates the acoutic impression of the performer, provided headphones are used o listen.

Whern listening, please note the inverted instrument position. Both versions were recorded sequentially. A slight loss of sound fidelity is due to the compressed audio format.


The first edition of this collection was published on the web on March 22, 2005, the sound was added on October 18, 2005.
This second edition on December 2010 includes now Ramsayers wei and additionally the logolyrics of all the pieces. Also the left hand for A Bionda, bella Bionda was modified.

These traditional folk pieces were selected, arranged and fingered for a 142 voice bandoneon by Beat Muggli. The 128 kbit/s MP3 recordings coming with this booklet were performed by Beat Muggli using an early Klaus Gutjahr Bandoneon (1990) but with new reed boards (2004). There are two types of recordings: 1. Type loudspeaker was recorded in front of the performer and is best heared using speakers. 2. Type headphones simulates the acoutic impression of the performer if headphones are used. Note the inverted instrument position. Both versions were recorded se- quentially. A loss of sound fidelity is due to the compressed format. The first edition of this collection was published on the web on March 22, 2005, the sound was added on October 18, 2005. This second edition on December 2010 includes now Ramsayers wei and additionally the lyrics of all the pieces. Also the left hand for A Bionda, bella Bionda was modified.

  1. ’S Näbeltuech
  2. ’S Ramseyers wei go grase
  3. ’s Guggisbergerlied
  4. Lustig ist das Zigeunerleben
  5. Es Burebüebli
  6. L’Inverno
  7. Bionda, bella Bionda
  8. L’on dit
  9. Em Aargau send zwoi Liebi

link-button Taizé Chants
logofour voice arrangements for bandoneon by Beat Muggli

Auf dem Bandoneon einen vierstimmigen Choral zu spielen, ist technisch gesehen eine schwierige Angelegenheit. Meinerseits habe ich lange die Choräle vereinfacht, um diese innerhalb nützlicher Frist einüben und begleiten zu können. Will man die Choräle aber musikalisch geniessen können und einen vierstimmigen Gesang pflegen, ist es unabdingbar, die Choräle vierstimmig zu spielen, auch wenn man auf dem Bandoneon nur 8 Finger dafür zur Verfügung hat.


Die Lieder vom sehr internationalen, ökumenischen Kloster Taizé in Frankreich sind für angehende Sänger sehr geeignet, um in den vierstimmigen Choralgesang einzusteigen. Ich denke, sie sind wegen ihrer Einfachheit und Schönheit auch für den lernenden Bandoneonspieler ein gutes Feld. Von den 15 Liedern stammen ausser “Agios o Theos” alle aus Taizé. Da meines Erachtens bei verschiedenen Taizé Liedern auch Einflüsse aus der orthodoxen Kirche zu hören sind, passt dieses Lied aus Griechenland aber auch sehr gut in meine Sammlung.




From a technical point of view, it is an issue to play a four-voice choral on the bandoneon. It took me a long time to simplify the sacred songs in order to exercise and accompany them within a reasonable amount of time. However, if you pretend to enjoy these anthems musically and culture the four-voice song, it turns mandatory to play the chorales as four voice pieces, in spite of having only 4 fingers available for the bandoneon.


The songs from the very international oecumenical abbey of Taizé in France are very suitable to introduce future singers into the four voice song. Because of their simplicity and beauty, I believe it is also an adequate field for the learning bandoneonist. The 15 songs, except “Agios o Theos” belong to Taizé. Since in my opinion the songs reveal Greek influence from the orthodox church, this song from Greece fits very well into my collection.

  1. Bonum est Confidere
  2. Ubi Caritas
  3. Agios o Theos
  4. Adoramus Te
  5. Gospodi
  6. In te Confido
  7. Nada te turbe
  8. Bleibet hier
  9. Bless the Lord
  10. Laudates omnes Gentes
  11. Confitemini Domino
  12. Jesus le Christ
  13. Tu sei sorgente viva
  14. Spiritus Jesu Christi
  15. Mon Ame se repos en paix